Ilona en Jeroen in Zuid-Amerika

Argentinië I

Dag lieve kijkbuiskinderen,

We schrijven jullie nu vanuit Bariloche in het zuiden van Argentinië. We mogen van geluk spreken dat we hier zijn: het is hier prachtig en het had niet veel gescheeld of we waren Argentinië niet eens binnengekomen. Op het vliegveld in Cancun bleek namelijk dat je een ticket uit Argentinië moet hebben voor je erin mag. En die hadden we natuurlijk niet, aangezien we vanuit hier met de bus naar Bolivia en verder gaan. Het bleek een vrij serieuze eis: we kregen 20 minuten de tijd om om 5 uur 's ochtends op het vliegveld van Cancun een ticket argentinië uit te regelen en anders mochten we niet met het vliegtuig mee. Met het minilaptopje en internet van de Starbucks (die net open was) konden we wel wat vinden, maar niks boeken. Uiteindelijk blufte Ilona door gewoon vluchtgegevens van een willekeurige vlucht uit Argentinië door te geven en werden we gelukkig op het laatst doorgelaten. Eenmaal in Argentinië aangekomen werd uiteraard nergens naar gevraagd ;-)

We zijn in Argentinië begonnen in Buenos Aires. Dat was vooral heel veel ijs eten (Dulce de Leche (caramel) is hier een nationale verslaving - en nu ook de onze), naar een schitterende tangoshow, zelf tangoles nemen (superleuk en volgens de leraar waren we zeker niet slecht), enorme biefstukken eten bij de Parilla (bife de chorizo is hier de klassieker, wij gaan meestal voor de bife de lomo) en veel rondwandelen.

Na Buenos Aires zijn we richting het zuiden gegaan. In Calafate naar gletsjer Perito Moreno en in El Chalten veel gewandeld. De beklimming van Fitz Roy was pittig maar wel erg mooi. In Chalten hebben we ook op een gletsjer gewandeld, heel gaaf en supermooi landschap. Daarna hebben we koers gezet naar Bariloche: 2 dagen in de bus op onverharde weg met het meest uitgestrekte en eenzame landschap dat je je kunt indenken: Patagonië is prachtig en groots!

Het verhaal is zo wel weer lang genoeg, dus we houden het hierbij. Volgende keer meer over meren, wijn en watervallen.

Ciao!

marijke

prachtig landschap maar wel koud. Ik ben blij dat hier de sneeuw verdwenen is!

Mariken

Holy menoly; hoe krijg je het voor elkaar om zo te bluffen. Ik zou niet durven; stel je krijgt de immigratiedienst op je dak en ze zetten je op de eerste vlucht terug naar Amsterdam Airport!!!! Anyways, leuke verhaaltjes! Ik ben weer bij.

Liefs M

Ingeborg

Hee Ilona en Jeroen!

Jullie hebben precies de omgekeerde route gedaan van onze reis vorig jaar! Wij gingen van Bariloche naar El Chalten, 2 dagen in een bus over hobbeldebobbelweg. In El Chalten ook Fitz Roy gedaan en veel gewandeld. Daarna door naar El Calafate, met prachtig gletsjer-geweld! Vanaf daar naar Buenos Aires... Wij moesten toen alleen weer naar huis :) En jullie nog lang niet! Dus geniet er lekker van. xing

Martijn Morren

Hmmm een notaris die er zich met een mooi verhaal vanaf maakt. Staat netjes ;-)

Goed dat het gelukt is om binnen te komen. Ben benieuwd naar jullie tango!